Czerwone dywany

blog lifestyle

Materiały partnera

Lecytyny sojowe i rzepakowe – czy dodatki do żywności mogą być zdrowe?

Obecnie panuje moda na produkty eko, czyli takie, które nie zawierają żadnych dodatków. Jednak trudno wyobrazić sobie, by w branży spożywczej pewnego dnia zabrakło dodatków do żywności. Co ciekawe, niektóre z nich przynoszą korzyści nie tylko producentom, ale również konsumentom. Należą do nich między innymi lecytyny sojowe. W tym artykule skupimy się na ich dobroczynnym działaniu.

Zdrowe dodatki do żywności – poznaj lecytynę

Do najbardziej znanych dodatków do żywności należą konserwanty i antyzbrylacze. Dużo mniej mówi się o lecytynie. A szkoda, bo w końcu to substancja, którą nie tylko dodaje się do wielu artykułów spożywczych. Lecytyna bowiem naturalnie występuje w komórkach naszego organizmu. To właśnie jej zawdzięczamy lepszą koncentrację, ochronę ścian żołądka i wątroby, jak również wsparcie przemiany materii.

Nazwa lecytyny pochodzi od greckiego słowa lekithos, które w tłumaczeniu oznacza żółtko jaja. Nie bez powodu tak jest – w końcu jajko jest jednym z najbogatszych źródeł tej substancji. Mimo takiego nazewnictwa, na etykietach opisuje się lecytynę jako E322. Jeśli więc wcześniej nie wiedziałeś, co oznacza ten tajemniczo wyglądający symbol, teraz możesz być spokojny – to lecytyna, której przyjmowanie jest zalecane osobom pracującym umysłowo.

Lecytyny sojowe i rzepakowe – włącz je do swojej diety

Dzienna zalecana dawka lecytyny to 2,5 g. Aby ją uzupełnić, niektórzy stosują suplementy. Jednak wystarczające powinno okazać się wprowadzenie tej substancji do diety za pośrednictwem produktów ją zawierających. Tak jak wcześniej zostało wspomniane, znajduje się ona między innymi w kurzych jajach. Ale lecytyny sojowe występują też w soi, zaś rzepakowe – w rzepaku. Zawierają je także produkty takie jak:

  • orzechy
  • wątróbka
  • zielone warzywa
  • słonecznik
  • fasola

Źródłem lecytyny jest także olej rzepakowy. Jednak produkt musi być nierafinowany, ponieważ podczas tego procesu spada stężenie tej substancji. Pamiętaj tylko, że włączenie do diety artykułów spożywczych zawierających lecytynę wcale nie oznacza, że od razu odczujesz korzyści wynikające z jej przyjmowania. Działanie lecytyny jest zauważalne dopiero po około 3 miesiącach suplementacji.

Lecytyny sojowe i rzepakowe w branży spożywczej

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego skórka od chleba jak taka chrupiąca, a czekolada tak aksamitna? Odpowiada za to lecytyna. Z uwagi na liczne właściwości, lecytyny sojowe i rzepakowe wykorzystywane są jako składnik wielu produktów spożywczych, w szczególności należących do przemysłu cukierniczego i piekarniczego. Jakie konkretnie lecytyny stosują producenci żywności? Sprawdź tutaj https://oqema.pl/aktualnosci/lecytyna-sojowa-rzepakowa-slonecznikowa-w-stalej-ofercie-overlack. Dzięki zawartości lecytyny ciasta mają lepszą konsystencję. Do tego wypieki dłużej zachowują swoją świeżość. Lecytyny wpływają więc na wygląd, smak oraz świeżość wielu produktów spożywczych. To niewątpliwie potwierdza, że ten dodatek do żywności jest korzystnym rozwiązaniem zarówno dla producentów, jak i konsumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *